2010年10月16日土曜日

ASAKUSA GLASS BEADS STUDIO OPENED!

I opened my glass beads studio in October 1.st
10月1日に、私はとんぼ玉工房をつくりました。

The name is "ASAKUSA GLASS BEADS STUDIO"
「浅草とんぼ玉工房」といいます。
This studio is small,but I think this small studio to be a very comfortable.
とても小さな工房ですが、とても快適です。
Why I named "ASAKUSA GLASS BEADS STUDIO",because my gland puarents lived in Asakusa in Tokyo, and I visited Asakusa every year since I was baby. And I wanted to name it.
何故、この名前にしたのかといいますと、私の祖父母が浅草に住んでいたので、幼い頃から、私は浅草に親しみがあり、この名前にしました。
This studio' equipment is Japanese torch has 6 and Paragon kiln.
工房設備は、日本のエアーバーナーが6台とパラゴンキルンが1台です。
I use Japanese soft glass(KINARI).It`s COE is about 128.
私は、日本のkinariガラスを使っています。膨張係数は128の柔らかいガラスです。
I favorite it KINARI glass 10 years.
このガラスを愛用して10年になります。
If you come to Japan in Tokyo,please come my small glass beads studio!
I am looking forward to meet you!
日本にお越しの際は、ぜひ!「浅草」とんぼ玉工房」にお立ち寄りください。
お会いできますのを楽しみにしています。
I`m sorry this website is all Japanese.










1 件のコメント:

JCSilentMoments さんのコメント...

hi,

we are interested to visit your shop and try making the Beads.

Is the class conducted in English?